توضیحات کامل : 

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تفکر انتقادی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی های فایل

- 30 صفحه فارسی شامل مبانی نظری، پیشینه تحقیق و منابع (داخلی و خارجی)

- در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک

- منبع نویسی شده به شیوه APA

- منابع بخش مبانی از 2013 به قبل و 1393 بخش پیشینه از به قبل

- شامل 24 صفحه متن و 6 صفحه منابع استفاده شده و مفید

 

فهرست مطالب

مفهوم و تعریف تفکر انتقادی
اهمیت و ضرورت تفکر انتقادی
استدلال در تفکر انتقادی 
موانع تفکر انتقادی 
ویژگی های انسان های دارای تفکر انتقادی 
اهمیت تفکر انتقادی در جامعه و آموزش و پرورش 
سازماندهی کلاس درس به منظور ایجاد تفکر انتقادی 
روش های تدریس تفکر انتقادی 
نظریه ها و دیدگاه های تفکر انتقادی
نظریه ریچارد پل در مورد تفکر انتقادی
نظریه رابرت انیس در مورد تفکر انتقادی
نظریه برتر اندراسل در مورد تفکر انتقادی
نظریه ها و دیدگاه های یادگیری همسو با تفکر انتقادی
نظریه شناختی همسو با تفکر انتقادی
نظریه فراشناخت همسو با تفکر انتقادی
نظریه سازنده گرایی همسو با تفکر انتقادی
تحقیقات انجام شده در زمینه تفکر انتقادی
تحقیقات انجام شده در زمینه تفکر انتقادی
منابع

 

بخشی از متن

تعاریف و مبانی

بسیاری از اندیشمندان مهمترین وجه تمایز بشر از دیگر مخلوقات را در قدرت و شیوه¬ی تفکر وی می دانند، زیرا تفکر شکل بسیار پیچیده ی رفتار انسان و عالی ترین شکل فعالیت عقلی و ذهنی است که در قالب یک فرایند شناختی به کمک نمادها یا نشانه های نمایانگر اشیا وحوادث مشخص می‏شود. تأمل درباره ی تفکر و انواع آن از فلسفه آغاز شد.از دیدگاه فلسفی، تفکر یکی از فعالیتهای اجتناب ناپذیر بشر است که به دو شکل ظاهر می شود: ما ممکن است برای کسب دانش در حوزه ای خاص فکر کنیم یا با دیدگاهی مشخص برای تنظیم ساختار ذهنمان متناسب با آنچه می خواهیم یا نمی‏خواهیم انجام دهیم، بیندیشیم. 

پیشینه تحقیقات

در پژوهش ریچادرسون، جنیفر و آیسی(2010)، با عنوان بررسی سطوح تفکر انتقادی دانشجویان از طریق استراتژی آموزشی مباحث آنلاین، که بر روی 300 نفر دانشجو در آمریکا انجام دادند نتایج نشان داد که مباحثه به صورت آنلاین بر تفکر انتقادی دانش آموزان تاثیر دارد. نتایج حاکی از آن است که دانشجویان ترجیح می دهند در قالب اهداف و مباحث از پیش تعیین شده، به بحث نپردازند، بلکه آنچه گرایش به سمت تفکر انتقادی را افزایش می دهد توجه به این نکته است که اهداف و مباحث از پیش تعیین شده ای را نباید در برنامه های درسی برای دانشجویان در نظر گرفت.