مبانی نظری و پیشینه پژوهش ذهن آگاهی یا حضور ذهن (فصل دوم)
مبانی نظری و پیشینه پژوهش ذهن آگاهی یا حضور ذهن (فصل دوم)
مبانی نظری و پیشینه پژوهش ذهن آگاهی یا حضور ذهن در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
ویژگی های فایل
- 31 صفحه فارسی شامل مبانی نظری، پیشینه تحقیق و منابع (داخلی و خارجی)
- در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک
- منبع نویسی شده به شیوه APA
- منابع بخش مبانی از 2012 به قبل و بخش پیشینه از 2013 به قبل
- شامل 27 صفحه متن و 4 صفحه منابع استفاده شده و مفید
فهرست مطالب
بخشی از متن
تعاریف و مبانی
ذهن آگاه بودن معادل لغت انگلیسی (to be mindful) است (mind) یعنی فکر و ضمیر و (mindful) حالت پر شدن از فکر و اندیشه را تداعی میکند و مخالف کلمه بیتوجهی یا وضعیت هدایت خودکار (mindlessness) است. ذهن آگاهی بهعنوان حالت توجه برانگیخته و آگاهی ازآنچه در لحظه کنونی اتفاق میافتد تعریفشده است (والش و همکاران، 2009)؛ و به رشد سه کیفیت خودداری از قضاوت، آگاهی قصدمندانه و تمرکز بر لحظه کنونی در توجه فرد تأکید میکند.
پیشینه تحقیقات
نتایج پژوهش مبلیان و همکاران (1392) با عنوان «تاثیر آموزش ذهن آگاهی بر افزایش انگیزه تحصیلی دانش آموزان دخترمقطع متوسطه شهر اصفهان» نشان داد که آموزش ذهن آگاهی در افزایش انگیزه دانش آموزان و بهبود عملکرد تحصیلی آن ها موثر است.نتایج پژوهش معصومیان و همکاران (1392) با عنوان «بررسی تاثیر درمان کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر خودکارآمدی زنان مبتلا به کمر درد مزمن» نشان داد، درمان کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی (MBSR) موجب افزایش خودکارآمدی در مبتلایان به کمردرد مزمن شده است.