مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرزندگی و سرزندگی آموزشی (فصل دوم)
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرزندگی و سرزندگی آموزشی (فصل دوم)
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرزندگی و سرزندگی آموزشی در 21 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
ویژگی های فایل
- 21 صفحه فارسی شامل مبانی نظری، پیشینه تحقیق و منابع (داخلی و خارجی)
- در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک
- منبع نویسی شده به شیوه APA
- منابع بخش مبانی از 2014 به قبل و بخش پیشینه از 1392 به قبل
- شامل 19 صفحه متن و 4 صفحه منابع استفاده شده و مفید
فهرست مطالب
بخشی از متن
تعاریف و مبانی
سرزندگی آموزشی به پاسخی مثبت، سازنده و انطباقی اشاره می کند که شامل انواع چالش ها و موانعی که در موقعیت های روزمره و عادی آموزشی اتفاق می افتد (پوت وین، کوننورس، سیمس و دوگلاس-وسبورن ، 2012). سرزندگی آموزشی سازه ای است که از درون روان شناسی مثبت برخاسته (مارتین ، 2014) و به این واقعیت اشاره دارد که آن می تواند دانشآموزان را توانا کند تا به موفقیت آمیزی با موانع و چالش های تحصیلی هم چون نمرات ضعیف، فشار امتحان، تکالیف سخت و دشواری که در طول تحصیل و مدرسه رخ میدهد به مقابله بر خیزند (مارتین و مارش، 2008).
پیشینه تحقیقات
در پژوهش ابوالقاسمی (1390) تحت عنوان ارتباط سرزندگی، استرس و خودکارآمدی با رضایت از زندگی در دانش آموزان دارای پیشرفت تحصیلی بالا پایین نتایج نشان داد که سرزندگی، خودکارآمدی و رضایت از زندگی در دانش آموزان دارای پیشرفت تحصیلی پایین به طور معناداری بیشتر و استرس آنها کمتر است.