توضیحات کامل : 

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ویژگی های جمعیت شناسی در 12 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی های فایل

- 12 صفحه فارسی شامل مبانی نظری، پیشینه تحقیق و منابع (داخلی و خارجی)

- در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک

- منبع نویسی شده به شیوه APA

- منابع بخش مبانی از 2009 به قبل و بخش پیشینه از 2009 به قبل

- شامل 7 صفحه متن و 5 صفحه منابع استفاده شده و مفید

 

فهرست مطالب

مقدمه
پایگاه اجتماعی و پیشرفت تحصیلی 
موضع گیری های نظری درباره ویژگی های جمعیت شناسی
نظریه مقاومت ژیرو
باسیل برنشتاین
محل سکونت 
پیشینه داخلی رابطه ویژگی های جمعیت شناسی با پیشرفت تحصیلی
مدل ویژگی های جمعیت شناسی
فهرست منابع و مآخذ
 

بخشی از متن

تعاریف و مبانی

در سال های اخیر به ویژه پس از ارائه نظریه تاثیر گذار بندورا (1977) به تاثیر عوامل اجتماعی و فرهنگی بر فرایند آموزش و پرورش توجه زیادی شده است. در پژوهش های تربیتی به ویژه در کشورهای رو به رشد پیوسته ارتباط معنی داری بین مفاهیم متفاوت روانی – تربیتی و زمینه اجتماعی گزارش شده است . کارشناسان آموزش و پرورش، شاخص های گوناگونی را برای تعیین وضعیت اقتصادی – اجتماعی از جمله میزان درآمد  و میزان تحصیلات ، شغل والدین و مانند آن به کار می برند ( خیر به نقل از چاری ،1387 : 186). 

پیشینه تحقیقات

لمان (1999) در پژوهشی تاثیر عوامل اجتماعی مانند جنسیت و طبقه اجتماعی را بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان کمبریج مطالعه کرد . وی نشان داد که عامل جنسیت با وضعیت تحصیلی ارتباط دارد. (درانی و لواسانی ، 1383 :5).